Bart Oosting van Merida: de nadruk bij DST ligt op samenwerken
Bart Oosting van Merida: de nadruk bij DST ligt op samenwerken
Merida is een gerenommeerd fietsmerk dat in 1972 werd opgericht door Ike Tseng in Taiwan. Het merk staat bekend om zijn hoogwaardige fietsen, waaronder mountainbikes, racefietsen en e-bikes. Het hoofdkantoor van Merida Benelux en Denemarken staat in Apeldoorn, waar het ook een Experience Center heeft. Marketing Manager Bart Oosting legt uit waarom zij enthousiast zijn over DST.
“Merida neemt al vanaf het eerste uur deel aan het DST programma”, zegt Bart Oosting. “Wij zagen direct de voordelen in van een gestructureerde database, waarmee de tweewielerspecialisten een potentieel omvangrijke klus toegeschoven kregen om alles juist in alle systemen te krijgen. Door middel van de standaard die gebruikt wordt is het voor ons als leverancier ook eenduidig wat waar moet komen te staan. De tweewielerspecialist zou hier zich niet druk om moeten maken – en dat hoeft met DST dus ook niet.”
Dezelfde classificatie
“Het voordeel van het DST-platform is natuurlijk dat alle informatie direct in te lezen is en dezelfde classificatie voor alle merken heeft. Het enige wat we als Merida hiervoor hoeven te doen is ervoor te zorgen dat onze informatie juist in DST komt. Dat doen we elk jaar dan ook trouw.” Bart Oosting geeft daarbij aan dat Merida in de opstart een aantal wijzigingen in hun manier van werken hebben moeten toepassen. “Maar deze waren gelukkig minimaal.”
Nadruk op samenwerken
“Het doel van DST wordt eigenlijk door de naam goed samengevat: Digitaal Samenwerken Tweewielerbranche. De nadruk ligt dan natuurlijk op samenwerken. Als we allemaal een klein steentje bijdragen, dan wordt het een groot gemak voor iedereen.”